Welcome to our peer-to-peer forums, where owners help owners. Need help now? Visit eSupport here.

English Community

Linux Operating SystemsOther Linux Discussions
All Forum Topics
Options

1 Posts

06-21-2020

Brazil

1 Signins

5 Page Views

• Registered: ‎06-21-2020
  • Views: 5
  • Message 1 of 4

Yoga S740 works normally on Linux (Yoga S740 funciona normalmente no Linux?)

2020-06-21, 1:06 AM

Yoga S740 works normally on Linux (Yoga S740 funciona normalmente no Linux Mint?)

Gosto de usar Linux (em suas varias distros), estou interessado em comprar o Yoga S740 (também achei interessante o Samsung Style S51 13,3), mas algo que prezo é a liberdade de escolher o OS que adapta as minhas necessidades....

Não achei nada sobre o assunto, alguém já usou algum distro Linux neste modelo?Qual versão? Drives OK?

"I like to use Linux (in its various distros), I am interested in buying the Yoga S740 (I also found the Samsung Style S51 13.3 interesting), but something I appreciate is the freedom to choose the OS that suits my needs ... .

I didn't find anything about it, has anyone used any Linux distro on this model? Drives OK?"

Reply
Options

21 Posts

11-26-2017

Brazil

40 Signins

207 Page Views

• Registered: ‎11-26-2017
  • Views: 207
  • Message 2 of 4

Re:Yoga S740 works normally on Linux (Yoga S740 funciona normalmente no Linux?)

2020-06-23, 18:20 PM

Eu tenho e cai na besteira de remover o windows já no primeiro dia. Bom, a experiência com linux não está sendo das melhores. Vamos aos problemas que eu enfrento:

1. O retorno da suspensão leva quase 40 segundos.
  2. Não consegui suspender fechando o laptop, tive que colocar um atalho de teclado para suspender no braço.
  3. Para mim o botão de power não funciona para suspender, ele simplesmente não serve pra nada além de ligar o notebook. Alguns usuários disseram que o botão funciona, para mim não.
  4. O desempenho dele não está liso, eu venho de um Zenbook i7 de 3 geração para o i5 de 10 geração e me parece que ele volta e meia dá umas engasgadas. 
  5. Algumas teclas de atalho do teclado (controle de brilho por exemplo), não funcionam.
  6. A bateria é ridícula, em algumas versões de kernel e para alguns usos ele dura 4h. O normal é durar 3h.

Não comprei o zenbook 14 porque eu preciso da porta thunderbolt 3. Felizmente isso está funcionando.

As distros que testei foi Ubuntu 20.04 e Fedora 32 (atual e que me parece ter o melhor resultado).

Reply
Options

2 Posts

06-24-2020

Brazil

3 Signins

40 Page Views

• Registered: ‎06-24-2020
  • Views: 40
  • Message 3 of 4

Yoga S740 works normally on Linux (Yoga S740 funciona normalmente no Linux?)

2020-06-24, 3:15 AM
Se quer usar Linux fica longe desse note, o hardware dele é muito novo e parece que mal é compatível com o Windows direito, no Linux tá uma gambiarra depois da outra... Talvez o suporte melhores nos próximos meses, mas se você quer usar Linux melhor pegar uma máquina que o pessoal já garante que funciona
Reply
Options

117 Posts

05-26-2020

India

28 Signins

465 Page Views

• Registered: ‎05-26-2020
  • Views: 465
  • Message 4 of 4

Re:Yoga S740 works normally on Linux (Yoga S740 funciona normalmente no Linux?)

2020-06-26, 14:08 PM

If you get your hands dirty in setting up the proper drivers for your device then it would not be much difficult for you to get your device to work properly.

If you are a noob then the best advice I can give is go to the Linux distro's forums and let them know the specifications of your device.

They will guide you to install the right drivers for your system.

I hope this helps!

Reply
Forum Home

Community Guidelines

Please review our Guidelines before posting.

Learn More

Check out current deals!

Go Shop
X

Save

X

Delete

X

No, I don’t want to share ideas Yes, I agree to these terms