cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Kumapster
Punch Card
Registered: ‎02-17-2018
Views: 1,798
Message 331 of 393

Re: Moto G5s Plus Camera Related Serious Issues

Yes, I know the post processing.  Above was just to show the new interface. Will do some testing over the weekend as time permits and report back.

Cheers

Paolo65
Punch Card
Registered: ‎12-23-2017
Views: 1,782
Message 332 of 393

Ho installato la nuova versione di camera 2, purtroppo prontamente disinstallata dopo alcune prove. A mio avviso, sostanzialmente, dopo alcune foto scattate non ho notato miglioramenti particolari, peggiorata sicuramente la funzione di profondità attivata che è stato automatizzata nella postelaborazione, ma nel risultato finale non mi sembra affatto migliorata. Resta la grave difficoltà di messa a fuoco automatica, per cui le foto restano sfocate, con pochi dettagli. Inoltra in modalità panoramica la luminosità della foto non viene regolata nella misura reale, l' HDR non fa quello che deve. Nel 90% delle foto continuo ad utilizzare la "gcam_4.2_custom_curve lge Nexus" che fa decisamente foto più degne di questo nome per non parlare di  HDR che è di tutt'altra qualità, con poca luce e decisamente superiore alla Camera 2 di Moto, cosi come nei selfie di tutt'altra qualità fotografica.

Sono molto dispiaciuto di dover far riferimento ad app non di Moto, ma purtroppo questa è la realtà.

Motorola dovrebbe veramente ottimizzare il software che sviluppa per i suoi device. Quando invece per fare "Foto" degne, bisogna ricorrere a trucchi, stratagemmi o altro, questo è indegno di un marchio come Motorila, non so se quelli di Lenovo facciano dei controlli o verifiche sui device e sul software che viene rilasciato.

L'affidabilità che era un punto fermo per chi acquistava prodotti Motorola, non c'è sicuramente in questo nostro device, che e sicuramente un prodotto sperimentale, non sviluppato ed immesso sul mercato con troppa fretta progettuale è con forte ritardo tecnologico e di affidabilità sia hardware che software.

Non credo sia questa la politica giusta per conquistare fette di mercato, ma se non si darà la giusta qualità ai clienti, che non sono fessi, credo piuttosto che sarà la rovina, prima di Motorola e poi di Lenovo, 

credo che nessuno di noi si auspichi che queste mie pessimistiche previsioni si realizzino.

In bocca al lupo Moto.

Pradeep39
Fanfold Paper
Registered: ‎03-23-2018
Views: 1,725
Message 333 of 393

@Moto_Daisy hey mam after updating the camera 2app which is now 7.2.8.7  the depth mode is worst because after clicking i found no depth mode only plain image. Also the focus is very bad in this app. Please guys just develope an app and after testing then only release it otherwise u r ruined ur own repo. I am attaching some image which i snapped in portrait mode.just look at this.

moto1231
Punch Card
Registered: ‎03-28-2018
Views: 1,658
Message 334 of 393

Really this update is not good. It has increased only the pic size.. which doesn't matter at all. We need better pics than caring for image size on disk.

Images don't show even real colors.. looks like clicked with 40% colors only. Seems like Moto has only named it a 13/8 mp... Because it doesn't looks like.

Pradeep39
Fanfold Paper
Views: 1,649
Message 335 of 393

@Punch Card bro it is not very good update bt really the image size is increased. And after check it doesnt matter abt the image size we need good quality image

Senior MotoAgent
Senior MotoAgent
Registered: ‎12-01-2016
Views: 1,573
Message 336 of 393

Hi guys,

There's a new update for the camera, make sure it's up to date. Let us know how it goes.

Regards,
Daisy
Moto-Lenovo Support

HaroldH
Paper Tape
Registered: ‎04-01-2018
Views: 1,558
Message 337 of 393

Not good. You can also read it in the posts above. The new app looks nice but still the same issues with the post processing. After you take a picture it looks nice for a second and after that it becomes unsharp and the colors become dark. It is the issue that this thread is complaining about for 8 months.... And still no solution except for a redesign of the camera app... Is anyone of Motorola reading this and taking this seriously? It is just a simple fix to turn off the post processing? Or make a setting if it should be turned off?

Internetpilot
HDMI
Registered: ‎12-18-2017
Views: 1,543
Message 338 of 393

I'm running my G5S Plus rooted, but still with the stock ROM.  I also have a ported version of Google camera with HDR+ installed and cam2api turned on.  If you use the new Low Light mode in latest version of Moto Camera 2, compared to the Google Camera's HDR+ it's almost identical results. The regular mode still has quite a bit of post-processing going on that blurs/mottles the details quite a bit.  

The other modes also work much better.  Panorama is much better implemented.  Cutout has been rather accurate so far.  Spot Color is a little quirky.  The Low light mode is definitely the big winner in this version.  

Senior MotoAgent
Senior MotoAgent
Registered: ‎12-01-2016
Views: 1,514
Message 339 of 393

Hi All,

Thanks for your input. There should be an update in the future but we don't have any timing to share. Stay tuned!

Regards,
Daisy
Moto Support

Note: Marking this is a solution for now

Pradeep39
Fanfold Paper
Views: 1,452
Message 340 of 393

@Moto_Daisy thank you mam

Top Kudoed Authors