cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Reply
Rafael_Spain
Paper Tape
Registered: ‎01-11-2019
Views: 213
Message 21 of 22

Re: Secondary hard drive for Yoga 370 ?

Gracias por tu pronta respuesta, 

En mi caso, mi lenovo t470 tiene un Nvme 2280 de 256 GB y también funciona con 2242, pero después de algunos trabajos con la BIOS. Entiendo que si el hardware es el mismo y los puertos son exactamente los mismos, mi Lenovo yoga 370 podría haber habilitado el controlador AHATA SATA. Lo siento si  estoy gastado porque t470 tiene algún hardware / conjunto de chips adicional para el controlador SATA ... Pero no lo creo. Yo  sé que los puertos veces WWAN tiene "lista blanca", tal vez esto está sucediendo ahora. Tienes razón, esto no es un problema con el BIOS, pero quizás no esté habilitado. 

Solo me gustaría saber cuál es el problema de acceder a la interfaz sata. En algún foro de otro fabricante, simplemente no tenían las rutas enrutadas.

Pido disculpas por mi insistencia.

Gracias

Saludos

Community SeniorMod
Community SeniorMod
Registered: ‎06-06-2011
Views: 201
Message 22 of 22

Re: Secondary hard drive for Yoga 370 ?

Please, write in English on English forum. BTW should I answer here on my native Russian language? )

Not a SATA AHCI drive (or PCIe storage controller drivers) or BIOS feature is a source of SSD support in the wwan slot but the hardware design, the lanes on the PCB routed between the chipset/SATA controller and the connector. Some models have them, some ones doesn't, by design.

x220 • Gobi 2000 3g | hdd, msata ssd, wwan, wifi, gps -- unique hand-made config
ThinkPad 25 Special Anniversary Edition. #retro. Signed by D.Hill
T470p | X1 Carbon Gen3 | Miix 2 10" | Yoga Tablet 2-1050F (Android) + BT Keyboard
ThinkPad Stack • 2.4/5 Wireless Router, HDD 1 TB, BT Speaker, Power Bank, Mobile Projector

Do it well, worse becomes itself

Communities:   English    Deutsche    Español    Portugues    Русскоязычное    Česká    Slovenská    Українська   Moto English

Check out current deals!

Shop current deals

Top Kudoed Authors